Wordt óók een expert in sport, voeding & leefstijl

Spiermassa opbouwen

Spiermassa opbouwen

Man bouwt spiermassa opMensen die gezonder willen gaan leven, kiezen vaak om te gaan bewegen in de sportschool. Alhoewel de sport fitness jaarlijks vele beoefenaars kent, zijn er ook veel mensen die dit eigenlijk helemaal niet zo leuk vinden. Want trainen met gewichten of uw conditie opbouwen op de cardio-apparaten zijn vaak eentonige oefeningen en kunnen uw motivatie sterk verminderen. Maar de effecten van een krachttraining zijn wel erg groot en kunnen dan ook een belangrijke impuls aan uw gezondheid geven.

Helaas is de angst voor dikke en grote spieren nog altijd bij veel mensen aanwezig, en dit is dan ook een belangrijke reden waarom mensen niet gericht durven te trainen. Maar hierdoor worden de resultaten zo ook een stuk minder. En dat is zonde, want krachttraining kan veel voor u betekenen. U moet alleen nog weten hoe u dit op de juiste manier kunt doen.

Voordelen van het opbouwen van spiermassa

  • Spieren worden groter en sterker (vooral bij mannen)
  • Spieren worden sterker en slanker (vooral bij vrouwen)
  • Uw lichaam krijgt een mooiere contour
  • U krijgt een betere conditie (doorbloeding) van de spieren
  • Uw botten worden sterker (ter voorkoming van osteoporose)
  • Uw gewrichten en gewrichtssmeer worden gezonder; bewegen gaat soepeler
  • U heeft een betere bescherming tegen externe krachten (ongeluk)
  • Er is een verhoging van de grondstofwisseling. Afvallen gaat hierdoor sneller
  • U heeft minder last van lage rugklachten of schouder- en nekklachten
  • Er is mindere kans op carpaal tunnelsyndroom (RSI)
  • Door een sterker lichaam krijgt u meer zelfvertrouwen en aanzien bij anderen
  • De kwaliteit van uw leven zal sterk verbeteren.

De invloed van sport, voeding en leefstijl bij het opbouwen van spiermassa:

 

Sport:Invloed van sport Bij het opbouwen van de spieren denkt men vaak aan krachttraining. Alhoewel dit een uitstekende manier is om uw lichaam sterker te maken, zo vindt niet iedereen dit even leuk. Belangrijk is dat u een sport een langere tijd gaat beoefenen, waardoor u beter een sport kunt zoeken die bij u past. Gelukkig zijn er voldoende sporten waarbij u uw spiermassa traint en welke u in groepsverband kunt uitvoeren.

 

 

Voeding:Invloed van voeding Hoe gerichter u resultaat wilt hebben, des te belangrijker wordt de rol van voeding. Om de spieren te laten groeien zijn de juiste voedingsstoffen nodig welke we uit goede voedingsproducten kunnen halen. Hierdoor zal het lichaam optimaal functioneren en zullen de spieren gaan groeien. Bent u actief uw spiermassa aan het opbouwen, dan zult u iets anders moeten eten; we spreken dan over sportvoeding.

 

 

Leefstijl:Invloed van leefstijl Bij het opbouwen van spiermassa is een gezonde leefstijl niet zo relevant. Uiteraard verbetert u wel andere onderdelen van uw gezondheid zoals het geestelijk in balans zijn of het beter leren omgaan met stress en spanning. Wilt u uw spieren beter zichtbaar laten worden, dan zult u wat moeten afvallen en daar kan een actieve leefstijl u zeker bij helpen.

Spiermassa opbouwen met de Sportbibliotheek

De Sportbibliotheek is een responsive website

De Sportbibliotheek is de ideale manier om de door u gekozen doelstelling te gaan bereiken. Het is zo ontwikkeld dat het opbouwen van spiermassa met zo veel mogelijk sporten mogelijk is. Want of u nu uw spiermassa wilt opbouwen met zwemmen, fitness, aquasporten of tijdens een Bootcamp les, het kan met de Sportbibliotheek!

Met veel informatie over sport, voeding & leefstijl, handige logboeken, afspeellijsten, uitgebreid beschreven oefeningen, verschillende (sport) schema’s en advies per email krijgt u het juiste duwtje in de rug bij het opbouwen van de spiermassa!

 

Met de Sportbibliotheek krijgt u:

Honderden artikelen over sport, voeding, leefstijl en zelfs schoonheid.

Handige logboeken, voedingsdagboeken en tools om de gezondheid te testen.

Meer dan 100 uitgebreid beschreven (sport) oefeningen.

Tientallen sportschema’s, onder andere zwemles, zwemmen, fitness, 50+, hardlopen en fietsen.

Doelstellingen als afvallen, conditie verbeteren, spiermassa opbouwen, stresshantering en gezonde voeding.

Vele tips, weetjes en voorbeelden vanuit de praktijk.

Contact met een ervaren coach voor al uw vragen en problemen.

Speciaal ontwikkelde programma’s als ‘Bootcamp, ‘trainen met je peuter’ en ‘stevige buik en billen’.

De verschillende mogelijkheden:

 

Bekijk de tarieven

Basis lidmaatschap
795
Jaarlijks
  • Toegang tot alle artikelen van het onderdeel Sportadvies
  • Toegang tot logboeken en sportschema’s
  • Geschikt voor vele verschillende sporten.
  • Betaling per jaar. Geen automatische verlenging!
  • Betaal simpel, snel en veilig met IDEAL, Paypal, Bancontact etc.
Normaal lidmaatschap
1495
Jaarlijks
  • Toegang tot alle artikelen van de Sportbibliotheek
  • 25% korting op alle beschikbare e-books
  • 25% korting op alle online programma’s
  • Betaling per jaar. Geen automatische verlenging!
  • Betaal simpel, snel en veilig met IDEAL, Paypal, Bancontact etc.
Gouden lidmaatschap
8995
Jaarlijks
  • Toegang tot alle artikelen van de Sportbibliotheek
  • Downloaden van alle beschikbare e-books
  • Toegang tot alle online programma’s
  • Advies per email met een ervaren sportinstructeur
  • 5% korting op artikelen in de webshop
  • Betaling per jaar. Geen automatische verlenging!
  • Betaal simpel, snel en veilig met IDEAL, Paypal, Bancontact etc.

DE WERKWIJZE VAN EERLIJKSPORTADVIES

Bij EerlijkSportAdvies verkopen we geen magische pillen of andere supermethodes, maar geven u eerlijke informatie en effectieve handvatten bij uw goede voornemens. Want als je weet hoe iets werkt, kun je het voor je eigen leven gebruiken en de goede voornemens daarmee persoonlijk gaan maken. Hierdoor laat u uzelf niet gek maken door onjuiste informatie, blijft uw motivatie hoog en zult u veel meer resultaat bij de gewenste doelen behalen. En het mooie daarbij… Het resultaat blijft vaak beter behouden!

Naar top