Wordt óók een expert in sport, voeding & leefstijl

Stresshantering

Stresshantering

Vrouw doet aan stresshanteringDrukte in uw hoofd, piekeren, uzelf gejaagd of onrustig voelen, depressie, stemmingswisselingen en een burn-out; het zijn geestelijke klachten die steeds erger kunnen worden. Helaas heeft dit ook zijn uiting in verschillende lichamelijke klachten zoals nek- en schouderklachten, spanningshoofdpijn of hyperventilatie. Maar gelukkig kan het hanteren van stress uw leven een positieve wending geven.

Het hedendaagse leven zorgt ervoor dat we lichamelijk minder actief zijn dan vroeger en meer zijn gaan denken. Daarnaast zorgen de snelle informatievoorzieningen, de uitgebreide keuze mogelijkheden en de verschillende manieren van communiceren (zoals social media) voor steeds meer stress. Omdat we minder actief zijn geworden en meer zijn gaan denken, is de invloed van stress en spanning minder goed merkbaar. Men gaat steeds meer met het hoofd in de wolken lopen en zal lichamelijke signalen steeds minder goed voelen.

Maar wanneer u de lichamelijke en de geestelijke signalen gaat opmerken, kunt u hier wat aan doen. In plaats van negatieve gedachten, emoties en de verschillende signalen weg te stoppen, gaat u bij deze doelstelling de meegeleverde stress hanteren. De stressinvloeden blijven wel degelijk bestaan, maar u leert ermee om te gaan en hier tijdig naar te handelen.

Voordelen van het hanteren van stress

  • Door stresshantering kunt u het piekeren stoppen
  • U leert gedachtes en emoties te laten gaan
  • Uw hoofd wordt hierdoor rustiger
  • U bent minder gejaagd en kunt steeds beter ontspannen
  • U wordt problemen steeds beter de baas
  • U krijgt minder last van spanningshoofdpijn
  • U heeft minder last van spanning in spieren en pezen
  • U bent rustiger en kan beter met emoties over weg
  • U slaapt beter in, slaapt dieper en bent s’ ochtends meer uitgerust
  • U hebt minder last van hyperventilatie- en paniekaanvallen
  • U voelt uzelf  zorgelozer en geniet meer van het leven.

De invloed van sport, voeding en leefstijl op het hanteren van stress:

 

Sport: Invloed van sportStress en spanning gaan zich vaak nestelen in uw lichaam. Hierdoor raakt het lichaam meer gespannen en kunnen spieren gaan verkrampen. Sport zorgt ervoor dat uw lichaam de overtollige spanning kwijt raakt en spieren beter doorbloed raken. Gedachtes en emoties die u bezighouden kunnen door sport hun kracht verliezen, waardoor u zorgelozer door het leven gaat.

 

 


Voeding: Invloed van voedingOvermatige stress zorgt ervoor dat ons lichaam langzaam wordt afgebroken, waardoor lichamelijke en geestelijke klachten kunnen ontstaan. Goede voeding zorgt ervoor dat we ons sterk blijven voelen en dat het lichaam optimaal blijft functioneren. Hierdoor bent u weerbaarder tegen stress en spanning en geeft u deze minder kans om schade in uw lichaam aan te richten.

 

 

Leefstijl: Invloed van leefstijlStress hanteren lukt het beste met een gezonde leefstijl. Want hoe stopt u het piekeren en kunt u het beste overweg met uw emoties?
Door geestelijk in balans te zijn zorgt u ervoor dat stressfactoren geen kans krijgen om zich te ontwikkelen. U slaapt beter, leert gedachtes los te laten en laat spanning uit uw lichaam vloeien. Met een gezonde leefstijl gaat u zorgelozer door het leven en kunt u eindelijk eens genieten van de rust in uw hoofd.

Ga stresslozer door het leven

De Sportbibliotheek is een responsive website

De Sportbibliotheek is de ideale manier om de door u gekozen doelstelling te gaan bereiken. Het is zo ontwikkeld dat het hanteren en verminderen van stress met zo veel mogelijk sporten en met een lekker voedingspatroon mogelijk is. Maar het beste resultaat krijgt u toch door te gaan letten op uw eigen persoonlijkheid. Want als u weet hoe u reageert op stressinvloeden, kunt u de methoden uit de Sportbibliotheek gebruiken om in de toekomst rustiger te reageren.

Met de Sportbibliotheek krijgt u niet alleen veel informatie over sport, maar leert u ook de waarde van voeding op uw gesteldheid. Daarnaast kunt u met onze handige logboeken, afspeellijsten, uitgebreid beschreven oefeningen, verschillende (sport) schema’s en advies per email op een positieve manier stress leren te hanteren!

 

Met de Sportbibliotheek krijgt u:

Honderden artikelen over sport, voeding, leefstijl en zelfs schoonheid.

Handige logboeken, voedingsdagboeken en tools om de gezondheid te testen.

Meer dan 100 uitgebreid beschreven (sport) oefeningen.

Tientallen sportschema’s, onder andere zwemles, zwemmen, fitness, 50+, hardlopen en fietsen.

Doelstellingen als afvallen, conditie verbeteren, spiermassa opbouwen, stresshantering en gezonde voeding.

Vele tips, weetjes en voorbeelden vanuit de praktijk.

Contact met een ervaren coach voor al uw vragen en problemen.

Speciaal ontwikkelde programma’s als ‘Bootcamp, ‘trainen met je peuter’ en ‘stevige buik en billen’.

De verschillende mogelijkheden:

 

Bekijk de tarieven

Basis lidmaatschap
795
Jaarlijks
  • Toegang tot alle artikelen van het onderdeel Sportadvies
  • Toegang tot logboeken en sportschema’s
  • Geschikt voor vele verschillende sporten.
  • Betaling per jaar. Geen automatische verlenging!
  • Betaal simpel, snel en veilig met IDEAL, Paypal, Bancontact etc.
Normaal lidmaatschap
1495
Jaarlijks
  • Toegang tot alle artikelen van de Sportbibliotheek
  • 25% korting op alle beschikbare e-books
  • 25% korting op alle online programma’s
  • Betaling per jaar. Geen automatische verlenging!
  • Betaal simpel, snel en veilig met IDEAL, Paypal, Bancontact etc.
Gouden lidmaatschap
8995
Jaarlijks
  • Toegang tot alle artikelen van de Sportbibliotheek
  • Downloaden van alle beschikbare e-books
  • Toegang tot alle online programma’s
  • Advies per email met een ervaren sportinstructeur
  • 5% korting op artikelen in de webshop
  • Betaling per jaar. Geen automatische verlenging!
  • Betaal simpel, snel en veilig met IDEAL, Paypal, Bancontact etc.

DE WERKWIJZE VAN EERLIJKSPORTADVIES

Bij EerlijkSportAdvies verkopen we geen magische pillen of andere supermethodes, maar geven u eerlijke informatie en effectieve handvatten bij uw goede voornemens. Want als je weet hoe iets werkt, kun je het voor je eigen leven gebruiken en de goede voornemens daarmee persoonlijk gaan maken. Hierdoor laat u uzelf niet gek maken door onjuiste informatie, blijft uw motivatie hoog en zult u veel meer resultaat bij de gewenste doelen behalen. En het mooie daarbij… Het resultaat blijft vaak beter behouden!

Naar top