Specialist in online sport, voeding & leefstijl programma’s

Spiermassa opbouwen

Werken aan je spiermassa

Iedereen kan hier van profiteren
Spieropbouw om meerdere redenen

Mensen die gezonder willen gaan leven, kiezen vaak om te gaan bewegen in de sportschool. Alhoewel de sport fitness jaarlijks vele beoefenaars kent, zijn er ook veel mensen die dit eigenlijk helemaal niet zo leuk vinden. Want trainen met gewichten of je conditie opbouwen op de cardio-apparaten zijn vaak eentonige oefeningen en kunnen de motivatie sterk verminderen. Maar de effecten van een krachttraining zijn wel erg groot en kunnen dan ook een belangrijke impuls aan je gezondheid geven.

Helaas is de angst voor dikke en grote spieren nog altijd bij veel mensen aanwezig, en dit is dan ook een belangrijke reden waarom mensen niet gericht durven te trainen. Maar hierdoor worden de resultaten ook een stuk minder. En dat is zonde, want krachttraining kan veel voor je betekenen. Je moet alleen nog weten hoe je dit op de juiste manier kunt doen.

Het doen aan spieropbouw kent vele voordelen

En daar ga jij van profiteren!

Het opbouwen van meer spiermassa is geweldig voor lijf en leden en eigenlijk niet zo moeilijk. Maar het lijkt vaak wel saai! Want je voert simpele bewegingen meerdere keren achter elkaar uit en uitdaging is moeilijk te verzinnen. Gelukkig is er variatie zat in oefeningen en groepslessen, je moet alleen even weten welke mogelijkheden er zijn. Ga dus echt aan de slag met een krachttraining, want:

 

♦  Spieren worden groter en sterker (vooral bij mannen)

♦  Spieren worden sterker en slanker (vooral bij vrouwen)

♦  Je lichaam krijgt een mooiere contour

♦  Je krijgt een betere conditie (doorbloeding) van de spieren

♦  Je botten worden sterker (ter voorkoming van osteoporose)

♦  Je gewrichten en gewrichtssmeer worden gezonder; bewegen gaat soepeler

♦  Je hebt een betere bescherming tegen externe krachten (ongeluk)

♦  Er is een verhoging van de grondstofwisseling. Afvallen gaat hierdoor sneller

♦  Je hebt minder last van lage rugklachten of schouder- en nekklachten

♦  Er is mindere kans op carpaal tunnelsyndroom (RSI)

♦  Door een sterker lichaam krijg je meer zelfvertrouwen en aanzien bij anderen

♦  De kwaliteit van je leven zal sterk verbeteren.

Combineer sport, voeding & leefstijl

Want zo haal je het meeste resultaat

De beste resultaten bij je doelstelling krijg je met een combinatie van sport, voeding en leefstijl. Want de verschillende  onderdelen vullen elkaar perfect aan en vergroten de kans op geweldige resultaten. En het mooie is… Je bepaalt zelf met welk onderdeel je als eerste aan de slag gaat.

 

Sport:Invloed van sport Bij het opbouwen van de spieren denkt men vaak aan krachttraining. Alhoewel dit een uitstekende manier is om je lichaam sterker te maken, zo vindt niet iedereen dit even leuk. Belangrijk is dat je een sport een langere tijd gaat beoefenen, waardoor je beter een sport kunt zoeken die bij je past. Gelukkig zijn er voldoende sporten waarbij je de spiermassa traint en welke je in groepsverband kunt uitvoeren.

 

Voeding:Invloed van voeding Hoe gerichter je resultaat wilt hebben, des te belangrijker wordt de rol van voeding. Om de spieren te laten groeien zijn de juiste voedingsstoffen nodig welke we uit goede voedingsproducten kunnen halen. Hierdoor zal het lichaam optimaal functioneren en zullen de spieren gaan groeien. Bent je actief je spiermassa aan het opbouwen, dan zul je iets gerichter moeten gaan eten; we spreken dan over sportvoeding.

 

Leefstijl:Invloed van leefstijl Bij het opbouwen van spiermassa is een gezonde leefstijl niet zo relevant. Uiteraard verbeter je wel andere onderdelen van je gezondheid zoals het geestelijk in balans zijn of het beter leren omgaan met stress en spanning. En wil je de spieren beter zichtbaar laten worden, dan zul je wat moeten afvallen. Daar kan een actieve leefstijl je zeker bij helpen.

Spieropbouw met de Sportbibliotheek

De informatie is altijd en overal voor je beschikbaar

De Sportbibliotheek is een responsive website

De Sportbibliotheek is de ideale manier om de door jou gekozen doelstelling te gaan bereiken. Het is zo ontwikkeld dat het opbouwen van spiermassa met zo veel mogelijk sporten mogelijk is. Want of je nu je spiermassa wilt opbouwen met zwemmen, fitness, aquasporten of tijdens een Bootcamp les, het kan met de Sportbibliotheek!

Met veel informatie over sport, voeding & leefstijl, handige logboeken, afspeellijsten, uitgebreid beschreven oefeningen, verschillende (sport) schema’s en advies per email krijg je het juiste duwtje in de rug bij het opbouwen van de spiermassa!

 

Met de producten uit de Sportbibliotheek krijg je:

Honderden artikelen over sport, voeding, leefstijl en zelfs schoonheid
Handige logboeken en voedingsdagboeken
Verschillende tools om je gezondheid te meten
Meer dan 100 uitgebreid beschreven (sport) oefeningen
Tientallen schema’s voor verschillende sporten
Overzichtelijke stappenplannen voor elke doelstelling
Extra resultaat met simpele winstpakkers
Vele tips, weetjes en voorbeelden vanuit de praktijk
Contact met een ervaren coach voor al uw vragen en problemen

Aantal mensen die we hebben geholpen...

In de afgelopen 15 jaar
1480
18312
1123

Over de producten van de Sportbibliotheek

Volg je trouwens onze blog al? Ook hier krijg je handige tips, inspirerende verhalen en interessante artikelen die je bij je sport, voeding of leefstijlwensen helpen. Daarbij krijg je ook nog eens gratis ons E-book “25 Supertips om je doelen te behalen”.

Ga snel naar

Schrijf je in voor onze wekelijkse tips

Schrijf je in om het e-book te ontvangen

Wil jij ook wekelijks onze tips voor bij je goede voornemens in je mailbox ontvangen, schrijf je dan snel in!

Je voornaam:

Je email:

 

* Als bonus ontvang je gratis het e-book '25 supertips om je sport, voeding en leefstijldoelen te halen'. Zo ga fantastisch van start!

 


Weten wat je krijgt met de Sportenbibliotheek

Altijd een voorproefje
14-dagen bedenktijd
Ga direct van start
Veilig en snel bestellen
10% doneren wij aan Nationaal Fonds Kinderhulp


Naar top