Specialist in online sport, voeding & leefstijl programma’s

Oefeningen

Oefeningen

Opdrukken als oefeningBij elk sport horen specifieke oefeningen en deze kunt u trainen wanneer u uw sport beoefend. Maar om het lichaam sterker, gezonder en slanker te krijgen kunt u ook een aantal basisoefeningen gebruiken. Deze oefeningen komen bij veel sporten terug en zijn afgeleid van het maken van de anatomische bewegingen.

De oefeningen kunt u vinden door op de specifieke link te klikken. Maar daarmee bent u er natuurlijk nog niet! Want een oefening zult u met andere moet combineren om hier een goede sporttraining van te maken.

U kunt de gewenste oefeningen zelf aan uw training toevoegen, maar ook onze speciale trainingsschema’s gebruiken. Kijk hiervoor bij sportschema’s of kies één van de specialismen.

Overal uit te voeren (thuis trainen)

Er zijn oefeningen die overal uit te voeren zijn en waarbij u dus niet afhankelijk bent van een fitness- of zwemabonnement. U kunt de oefeningen thuis gebruiken, maar ook een aantal toevoegen aan uw hardloop- of fietstraining. Deze oefeningen zijn dus perfect te combineren met andere sporttrainingen.

 

Oefeningen voor het onderlichaam 

♦  Lunge

♦  Adductie benen

♦  Abductie benen

♦  Squat

♦  Leg raise

♦  Hip extension

♦  Pelvis lift

 

Romp (buik, borst en rug)

♦  Crunch

♦  Cycling crunch

♦  Schuine crunch

♦  De plank (hover)

♦  Twist met materiaal

♦  Back extension (liggend)

♦  Dippen

♦  Bankdrukken

♦  Pek dek (gewichten)

♦  Chest press (gewichten)

♦  Opdrukken

 

Schouders en armen

♦  Shoulder press (nekdrukken)

♦  Side raise

♦  Front raise

♦  Optrekken

♦  Triceps extension

♦  Biceps curl

♦  Single arm row

♦  Crabwalk

Oefeningen voor in het zwembad

Zwemslagen verbeteren 6

Oefeningen in het zwembad gaat natuurlijk vooral om het uitvoeren van de verschillende zwemslagen. De bekende en minder bekende zwemslagen worden hier uitgebreid beschreven en kunnen gecombineerd worden met de verschillende zwemschema’s. Bij elke oefeningen wordt het aanleren, verbeteren en perfectioneren van de slag uitvoerig besproken.

Let op: voor oefeningen m.b.t zwemles voor kinderen of volwassenen, raden wij aan om even te kijken bij het specialisme Zwemles voor kinderen of een Levenlang zwemmen.

 

Schoolslag

Schoolslag benen

Schoolslag armen

Enkelvoudige rugslag

Borstcrawl

Borstcrawl benen

Borstcrawl armen

Rugcrawl

Rugcrawl benen

Rugcrawl armen

Samengestelde rugslag

Vlinderslag

Vlinderslag benen

Wrikken

Polocrawl

Zeemansslag

Wisselslag

Wisselslag benen

Piramide zwemmen

Keerpunten

Inzwemmen

Uitzwemmen

Oefeningen in de fitnessaccommodatie

Trainen op een fitnessaparaat

Misschien een beetje saai, maar wel erg effectief is het trainen in de sportschool. Hierbij kunt u onderscheid maken tussen een cardiotraining, waarbij u vooral aan uw conditie werkt en calorieën aan het verbranden bent; Of een krachttraining met apparaten en losse gewichten. Een combinatie tussen beide vormen is natuurlijk ideaal, want zo bent u op een effectieve manier met uw doelstelling bezig en blijft uw training beter gevarieerd.

In de fitnessaccommodatie is het natuurlijk ook mogelijk om de eerder beschreven oefeningen (zoals chest press, biceps curl etc.) ook uit te voeren. Zo kunt u nog gevarieerder trainen en meer resultaat bij deze sport behalen.

Tip: Wilt u gebruik maken van onze ervaring in de fitnessbranche, gebruik dan onze speciale fitnessschema’s.

 

Warming up

Cooling down

Loopband

Fiets

Crosstrainer

Roeien

Steppen

Leg extension

Leg press

Abductie machine

Adductor machine

Rotary torso

Pek dek

Shoulder press machine

Side raise machine

Rear deltoid

Low row

Mid row

Biceps machine

Triceps machine

Lat pull-down

Oefeningen tijdens fiets- & spinningstrainingen

Fiets- en spinningsoefeningenBij elk sport horen specifieke oefeningen en bij fietsen en (aqua) spinnen draait het vooral om te trappen in een bepaalde positie. De oefening kunt u daarna langer volhouden of verzwaren door meer weerstand te gebruiken. Ook het afwisselen van posities, zoals bij Jumping, zijn oefeningen om meer variatie in uw training te krijgen en effectiever te sporten.

De oefeningen kunt u vinden door op de specifieke link te klikken. Maar daarmee bent u er natuurlijk nog niet! Want een oefening zult u met andere moet combineren om hier een goede sporttraining van te maken. Gelukkig hebben wij dit al voor u gedaan, zodat u met onze fiets- en spinningstrainingen uzelf kunt blijven ontwikkelen.

 

Positie 1: vlakke weg

Positie 1: klimmen

Positie 2: vlakke weg

Positie 2: klimmen

Positie 2: sprint

Positie 3: hoover

Jumping – vlakke weg

Jumping – klimmen

Push-up

Naar top