Specialist in online sport, voeding & leefstijl programma’s

Logboeken

Logboeken sport

LogboekEerder hebben we al gesproken over uw sportdoelstelling en het vaststellen van uw beginsituatie bij het onderdeel meten is weten. U heeft misschien de antwoorden op de eerder gestelde vragen al opgeschreven en wellicht zelfs al een aantal metingen laten uitvoeren. De uitkomsten hiervan heeft u misschien ook al in een handige tabel genoteerd, zodat u hier later (bij een volgend meetmoment) op terug kunt komen. En zo heeft u al een begin gemaakt met uw persoonlijke plan van aanpak, waarmee u straks aan de slag gaat.

Ook is het bij sommige sporten handig om een (sport) dagboek bij te houden. Dit kan namelijk helpen om uw vorderingen in afstand, tijd, herhalingen, hartslag etc. bij te houden en te vergelijken met een vorige training of meetmoment. De opgeschreven punten zijn niet alleen leuk om regelmatig terug te zien (en daarmee de motivatie te verhogen), ook kunnen er belangrijke gegevens uit worden gehaald. Dit is echter wel per sport verschillend en het is maar net hoeveel moeite iemand in zijn of haar sport wilt steken.

 


Wat doet u met het ingevulde dagboek?
Er zijn verschillende log- en dagboeken op de markt, waarvan sommige op papier en andere in digitale versie. De meeste mensen gebruiken deze dan ook om inzicht te krijgen in hun sportprestatie en daarmee de motivatie te verhogen. Het is namelijk altijd leuk om te zien welke vorderingen men heeft gemaakt.

Wilt u zich laten begeleiden door een coach of trainer, dan zal deze ook bijna altijd om een logboek vragen. Zo wil een voedingsspecialist graag weten welke voedingsmiddelen u de afgelopen week heeft genuttigd en de sporttrainer wil natuurlijk weten met welke intensiteit u de training heeft uitgevoerd. Hier halen ze belangrijke gegevens uit zodat ze u gerichter kunnen begeleiden.

Ga dus zelf aan de slag en download 1 of meerdere logboeken. Print deze een aantal keer uit en vul het formulier zo vaak in als u wilt. En alhoewel u vele waarden in de verschillende logboeken kunt invullen, kiest u uiteraard degene die voor u of uw coach belangrijk zijn.

Download de logboeken

Algemeen sportdagboek

Algemeen sportdagboek

Of u nu gaat hardlopen, wielrennen of meedoet met een groepsles; uw resultaten kunt u in dit algemene logboek bijhouden. Voer alle factoren, of alleen die u wilt meten, en krijg een goed zicht op de gemaakte vorderingen.
Logboek zwemmen

Logboek zwemmen

Door een logboek tijdens het zwemmen bij te houden, ziet u de gemaakte vorderingen en blijft u gemotiveerd. U kunt zoveel gegevens als u wilt invullen, zoals de FITT-factoren, afstand en de slagen die u heeft gezwommen.
Logboek Fitness

Logboek Fitness

Fitness is een geweldige manier om sterker, slanker etc. te voelen en het is dan ook erg handig om uw vorderingen per training op te schrijven. Want hoeveel herhalingen maakt u per oefening en met welk gewicht?
Logboek Plan van aanpak

Logboek Plan van aanpak

Het maken van een plan van aanpak is erg handig om uzelf gemotiveerd te houden. Want waar doet u het allemaal voor? Welke doelstelling heeft u gekozen en welke tussentijdse doelen heeft u opgesteld?
Logboek Meten is weten

Logboek Meten is weten

Uzelf gaan (of laten) meten met de verschillende testen is zeker een aanrader! Want zo weet u wat uw huidige gezondheidstoestand is en welke waarden u het beste op een veilige manier kunt gaan aanpakken.

Opslaan doet u zo:

  1. Klik op de knop: Nu downloaden
  2. Het logboek wordt geopend in een nieuw venster
  3. Klik op de rechter muis knop en kies voor ‘opslaan als’
  4. Kies een bestandslocatie en sla het logboek op.