Specialist in online sport, voeding & leefstijl programma’s

Krachttesten

Krachttesten

SpieropbouwBij is het onderdeel spieropbouw gaan we het functioneringsniveau van de spieren verhogen. Afhankelijk van welk vorm van spieropbouw – wilt u dikke sterke spieren of het spieruithoudingsvermogen verhogen – kunnen we een persoonlijk trainingsschema in elkaar zetten. Worden daarbij een aantal trainingsregels in acht genomen, dan zult u snel resultaten bij het sporten opmerken.

Bij het opbouwen van spieren is het belangrijk om te letten op veranderingen / verhoging van de vetvrije massa. Deze ‘vetvrije massa’ bestaat natuurlijk alleen uit spiermassa, maar ook uit het gewicht van de botten en de vochtbalans. Deze laatste 2 zullen echter op lange termijn niet veel in gewicht veranderen.
Wilt u dus weten of u in spiermassa (de omvang van uw spieren) of spierkracht bent gegroeid, dan kunt u kijken naar de verschillen tussen uw meetmomenten: de vetvrije massa moet omhoog en het vetpercentage omlaag.

Om de kracht te bepalen kunnen enkele testen worden uitgevoerd. Gezien de moeilijkheid en de tijd die u erin moet stoppen, kunt u er ook voor kiezen om u te laten testen door een fitnesstrainer, fysiotherapeut of sportarts. U krijgt de resultaten dan netjes op een lijstje en kunt, door het uitvoeren van verschillende meetmomenten, zien of u resultaat hebt geboekt.


Verschillende testen om de kracht per spiergroep(en)* te bepalen:


* Let op: Dit zijn krachttesten. De omvang van uw spieren kunt u met een meetlint opmeten of in de spiegel bekijken.

Voor meer informatie over de ‘spiermassa opbouwen‘ en de invloed van sport, voeding & leefstijl, kunt u terecht bij de verschillende doelstellingen.